Clubinfo

Welkom bij Sportclub Deventer

Onze voetbalvereniging is opgericht 1 maart 1958 en telt op dit moment ruim 550 leden. Verdeeld over seniorenelftallen, juniorenteams (JO15 t/m JO19), pupillenelftallen (JO7-JO13) meidenteams, een grote groep mini’s en een zaalvoetbalteam.

Het is de ambitie van Sportclub Deventer om: ‘Gastvrij, Prestatief, Plezierig en Sportief’ … te zijn waarbij geldt dat er op elk niveau binnen de club evenveel kans is voor elke speler. Samen met het motto van de jeugd: ‘Plezier moet, Prestatie is een keuze’ maakt dat dit het succes van Sportclub Deventer is.

Een zeer belangrijk gegeven bij onze vereniging is dat we willen blijven werken met zoveel mogelijk eigen jeugd in teamverband in alle geledingen van de vereniging. Wekelijks zijn tientallen gemotiveerde jeugdleden met dit inspirerende proces in de weer.

Sportclub Deventer is meer dan alleen maar een voetbalvereniging. Naast de sportieve prestaties is bij Sportclub Deventer ruimte om meer competenties te ontwikkelen. Wij willen op alle mogelijke manieren sociale netwerken aanbieden en benutten en gaan er vanuit dat elk lid een partner of gezin naast zich heeft staan die daarmee automatisch tot de familie van Sportclub Deventer behoort.

Sportclub Deventer kan worden getypeerd als een echte familievereniging met onderlinge vriendschap en gastvrijheid als belangrijke waarden waar sfeer en vermaak eveneens belangrijke speerpunten zijn. Een vereniging waar meerdere generaties langs de velden te vinden zijn. Waar grootvaders, die ooit in het witte shirt met de rode V tussen de lijnen van Sportclub Deventer speelden nu de verrichtingen van hun kleinzoons of kleindochters aanschouwen. Iedereen is er welkom, het spelplezier staat voorop.

Namens Sportclub Deventer,

Robert Berends