In Memoriam: Bert Winkels (1954 – 2024)

Plotseling stond onze wereld stil. Het bericht van het overlijden van Bert Winkels viel rauw op ons dak. Vorige maand meldde hij zich in de groepsapp af voor een avondje klaverjassen in het clubhuis en nu hoorden wij dat hij in korte tijd heel snel achteruit was gegaan en overleden is… we konden het niet bevatten en doen dat eigenlijk nog steeds niet.

Bert Winkels was een echte Sportclub Deventer-man. Hij heeft jarenlang in het bestuur gezeten en was niet alleen bezig met zijn portefeuille, maar hield zich ook bezig met alle andere voorkomende problemen. Met zijn Sportclub Deventer-DNA was hij medebeheerder van het clubgevoel: in vergaderingen, maar ook daarbuiten, was hij heel duidelijk in zijn meningen. Hij bleef daarover zeker in gesprek en wist regelmatig anderen van zijn gelijk te overtuigen. Hij waaide niet met alle winden mee en dat was goed voor de vereniging.

Op het veld speelde hij ook zeker een rol, eerst in het eerste elftal en later bij de veteranen. Hij had een goed inzicht in het spelletje en wist vanuit de middencirkel, waarvan hij claimde dat dat “zijn gebied” was, zijn medespelers goed aan te sturen. Dat inzicht gebruikte hij ook in zijn rol als bestuurslid Technische Zaken.

Bert liet zijn gezicht regelmatig bij de club zien, ook toen hij niet meer in het bestuur zat. Op De Bult, bij het klaverjassen en op andere gelegenheden was hij regelmatig te vinden. Dat hij er niet meer bij zal zijn, is een heel vreemde gewaarwording. Zoals iemand terecht opmerkte: “Bert was één van ons”.

Wij treuren om het verlies van een Sportclub Deventer-man en wensen zijn kinderen, kleinkinderen en alle anderen uit zijn naaste omgeving heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.