In Memoriam: Marga Kroes (1946 – 2024)

Sportclub Deventer rouwt om het verlies van Marga Kroes. Marga is vorige week overleden na een periode van afnemende energie als gevolg van een slopende ziekte.

Voor de jeugd van onze club is Marga misschien minder een begrip, maar met haar verliest Sportclub Deventer één van haar steunpilaren. Vele jaren was zij als penningmeester een dragende kracht binnen het Algemeen Bestuur, en daarnaast was zij ook verantwoordelijk voor de kas van de kantine. De taken op het financiële vlak vervulde zij met precisie en met een kritische blik op het reilen en zeilen voor en achter de bar. Zij was – met anderen – scherp bij inkoop van goederen en het beleid bij verkoop. Ontelbare zakjes met snoep knoopte zij thuis dicht om het voor de club te verkopen.

Sinterklaas, kerstversiering, nieuwjaarsrecepties, voetbaltoernooien, noem het maar: op Marga kon je altijd een beroep doen om te helpen. Ook voor Vrienden van Sportclub Deventer zette zij zich in, een aantal jaren wederom als penningmeester. Kascontroles werden bij haar thuis gehouden onder het genot van een drankje en een balletje gehakt. Altijd had ze haar zaken perfect op orde en dat verlangde ze ook van de mensen met wie ze samenwerkte.

Ook het clublied is door Marga tot stand gekomen. De tekst en de muziek regelde zij voor een groot deel en het was een van haar ‘moments of glory’ toen bij het 50-jarig bestaan van Sportclub Deventer dit lied voor het eerst werd gezongen.

We zullen Marga enorm missen, om hoe ze was en om wie ze was. Voor haar kinderen en kleinkinderen zal het gemis het grootst zijn, maar ook bij Sportclub Deventer zullen veel leden haar markante persoonlijkheid niet vergeten. Wij wensen iedereen veel kracht om het verlies van Marga een plaats te geven.