Sportclub Deventer trekt aan het langste eind tegen Fortissimo

Op zaterdag 19 oktober stond de uitwedstrijd van Sportclub Deventer tegen Fortissimo op het programma. De ploeg uit Ede bezette voorafgaand aan de wedstrijd de tweede plek in de competitie met 9 punten, terwijl Sportclub Deventer op een gedeelde derde plaats stond met 7 punten. Door blessures en afwezigheden moest Sportclub enkele aanpassingen doen, met Milion Tsegay Haile en Stan Berends die een linie moesten zakken. Dit hebben zij beiden geweldig ingevuld.

De wedstrijd begon lastig voor de bezoekers uit Deventer. Fortissimo kwam sterk uit de startblokken en creëerde al vroeg enkele grote kansen. Tot opluchting van de Deventer ploeg bleef de thuisploeg echter slordig in de afwerking, zelfs een gigantische kans van 10 meter werd niet benut. Sportclub had moeite om in het spel te komen, maar naarmate de eerste helft vorderde, vonden ze steeds beter hun ritme.

Via Nigel Jongsma wisten de Deventernaren enkele keren door te breken richting het vijandelijke doel maar grote kansen bleven uit. Met een 0-0 ruststand kon Deventer toch met een gevoel van opluchting de kleedkamer in.

In de rust moest Nigel Jongsma zich noodgedwongen laten wisselen en kwam er met Raúl Esteban een minder aanvallend ingestelde linksbuiten. Toch liet Raúl meteen van zich horen. Al bij zijn tweede balcontact, kort na de hervatting, schatte de verdediging van Fortissimo een lange bal verkeerd in. Raúl profiteerde optimaal door de bal fraai over de keeper heen te schieten: 0-1 voor Sportclub Deventer.

Na de vroege voorsprong in de tweede helft zette Deventer vooral in op verdedigen en werd Fortissimo goed in bedwang gehouden. De thuisploeg had moeite om echte kansen te creëren en de Deventer verdediging stond als een huis. In de omschakeling werd Sportclub nog enkele keren gevaarlijk, maar een tweede treffer bleef uit.

Daardoor werd het in de slotfase nog even heel spannend. Fortissimo kreeg vlak voor het eindsignaal een kopkans en de bal belandde op de bovenkant van de lat. De bal stuiterde met een verraderlijk effect terug het veld in, maar keeper Kick Hulscher reageerde alert en wist de bal boven de lijn te klemmen. Hiermee stelde hij de overwinning veilig.

Sportclub Deventer boekt hiermee hun tweede uitoverwinning op rij en stijgt naar de tweede plek in de competitie met 10 punten uit 5 wedstrijden. Na een vrije zaterdag vervolgt Sportclub Deventer de competitie op 2 november met een thuiswedstrijd tegen V.V. Barneveld. We hopen jullie dan weer langs de lijn te zien!