Marc Mölder nieuwe hoofdtrainer van Sportclub Deventer

Met ingang van het seizoen 2024-2025 is Marc Mölder de nieuwe hoofdtrainer van Sportclub Deventer. Mölder neemt de taken over van Wouter Groot Lipman die de afgelopen vier jaar met veel enthousiasme het eerste elftal trainde. Groot Lipman blijft betrokken bij de club als hoofd Voetbalontwikkeling voor jeugd en talenten. Tijdens een drukbezochte nieuwjaarsreceptie maakte voorzitter Xander van Weeteringen het nieuws bekend.

De ervaren Mölder heeft op dit moment de selectie van Sportclub Brummen in de derde klasse onder zijn hoede en doet het halverwege het seizoen goed in de strijd om het kampioenschap. Het eerste team van Sportclub Deventer staat momenteel op de achtste plaats in zaterdag klasse 4-D, wat als een veilige positie wordt beschouwd. Echter, Groot Lipman en zijn team zullen in de tweede seizoenshelft hard moeten werken om uit de buurt van de nacompetitieplaatsen te blijven.

Van Weeteringen, voorzitter van Sportclub Deventer: ”Als Sportclub Deventer zijn we enthousiast dat Marc Mölder, een ervaren trainer, de leiding zal nemen over ons eerste team in de vierde klasse op zaterdag. Mölder zal voortbouwen op het werk van Groot Lipman en zijn staf, en met zijn ervaring een waardevolle bijdrage leveren aan de ambitie van Sportclub Deventer om te promoveren naar de derde klasse. We waarderen het enorm dat oud-trainer Groot Lipman ervoor kiest om zijn ervaring na dit seizoen in te zetten voor de verdere ontwikkeling van onze jeugdafdeling.”

Investeren in ontwikkeling jeugdafdeling

De voetbalclub op de Zandweerd heeft met ruim 400 jeugdleden een grote jeugdafdeling. Aandacht is nodig vanuit de technische commissie om deze jonge talenten goed te begeleiden. Met de benoeming van Groot Lipman investeert Sportclub Deventer stevig in de voetbaltechnische staf en daarmee in de ontwikkeling van niet alleen de selectie, maar van alle jeugdteams. Groot Lipman zal in zijn nieuwe functie ook verantwoordelijk zijn voor Sportclub Deventer onder 23.