Sc Deventer stelt Wouter Groot Lipman aan als Hoofd Voetbalontwikkeling jeugd en talenten

Vanaf 1-7-’23 met contract voor langere tijd werken aan moderne structuur en aanpak.
Deventer, 7 januari 2024

Nu nog eerste elftal trainer Wouter Groot Lipman, sinds 2020 bij de club, gaat samen met o.a. de Technische Commissies de ontwikkelingen van jeugdtrainers, en samen met hen van jeugdspelers en jonge senior talenten, de komende jaren verder uitbouwen.

“Hij zal in eerste instantie een bijdrage leveren aan het werven, inzetten en (bij)scholen van jeugdtrainers. De juiste man of vrouw bij het juiste team. En trainers en teams helpen zich verder te ontwikkelen” zegt Rob Span, voorzitter Technisch Commissie Jeugd.

Groot Lipman zal ook het beloften team (O23) begeleiden waarin spelers tussen 17 en 23 jaar het in de Hanzesteden-competitie opnemen tegen teams van vaak hoger spelen verenigingen. Spelen op een hoger niveau en samenspelen met jongeren met wie later, naar verwachting, een talentvol eerste en tweede selectie gevormd kan worden, is daarbij het streven. Van deze aanpak verwacht SC Deventer dat ook een goede samenwerking met de eerste selecties wordt gecreëerd.

Alhoewel het contract tussen Sc Deventer en Groot Lipman ingaat per seizoen 2023-2024 zal hij al vanaf januari 2024 zijn bijdrage leveren. En ondertussen het eerste elftal van SC Deventer trainen en coachen op weg naar continuering van het 4de klasse-schap.

‘Ik voel me prettig binnen de club en wil graag een bijdrage leveren aan het verder ontwikkelen van de clubcultuur en de sportieve ambities. De vereniging is behoorlijk in omvang toegenomen en ik pak graag de handschoen op om mijn bijdrage te leveren vanuit mijn achtergrond als leerkracht, (hoofd)trainer en docent bij de KNVB”, aldus Groot Lipman.