Sportclub Deventer JO17-1 promoveert naar 7e Divisie

Op 9 december 2023 hebben de jongens van JO17-1 op een drassig Lemeler grasveld geschiedenis geschreven. Voor het eerst in het bestaan van Sportclub Deventer is het een team gelukt om kampioen in de hoofdklasse te worden en daarmee te promoveren naar Divisie niveau!

Het talentvolle team is onder leiding van trainer Michel Boerebach met de jaren sterker aan het worden. Een vaste kern van spelers van dit team speelt al meer dan 10 jaar met elkaar samen sinds ze met voetballen zijn begonnen bij de mini’s van Sportclub Deventer.

Na in oktober bovenaan geƫindigd te zijn in een sterke bekercompetitie, was de ambitie om weer zo hoog mogelijk te eindigen in de herfstcompetitie hoofdklasse (fase 2). Wedstrijden werden gewonnen met vaak goed en aanvallend positiespel. 5-0 tegen Colmschate, 5-3 tegen Diepenveen, 6-0 tegen Wijhe. Ook het sterke WVF werd knap met 3-1 verslagen. Tegen het sterke WSV, waar in september voor het bekertoernooi nog van werd verloren, was een onbesliste 0-0 het maximale resultaat. Helios bleek nu de grootste concurrent voor de koppositie, aangezien zij nog zonder puntverlies waren. Maar in de wedstrijd tegen Helios op 2 december sleepten de jongens een 1-0 overwinning uit het vuur, waardoor ze de strijd om het kampioenschap in de laatste speelronde in eigen hand hadden. Voorafgaande aan de wedstrijd tegen Lemelerveld bleek dat WVF door winst op Helios de nieuwe concurrent was geworden en in punten gelijk was gekomen met Sportclub Deventer. Door deze stand was nu een kleine verliespartij al genoeg om kampioen te worden.

Stromende regen en een modderig veld zonder verlichting waren niet de ideale omstandigheden voor een lekker voetbalmiddagje, maar de meegereisde fans zorgden wel voor full support met rode en witte rook en toeters. De wedstrijd leek nog even spannend te worden na een snelle verrassende 1-0 achterstand, maar op karakter kwamen onze jongens net voor rust terug in de wedstrijd (1-1). Door goed druk zetten stelden de jongens via een eigen doelpunt van Lemelerveld de 1-2 overwinning, de ongeslagen status en daarmee het kampioenschap in de hoofdklasse veilig! Na de wedstrijd werd de champagne ontkurkt en barstte het feestje los en bij thuiskomst in het clubhuis van Sportclub werden de kampioenen feestelijk ontvangen.

Zo heeft het JO17 selectieteam van Sportclub Deventer een unieke prestatie neergezet door promotie naar 7e Divisie af te dwingen. In het voorjaar van 2024 gaan Amar, Cas, Coen, Jonas, Kai, Kick, Kyan, Lyns, Maarten, Manolito, Matteo, Mika, Reza, Sebas en Sietse begeleid door trainer/coach Michel Boerebach en teamleider Jacco Dorsman op jacht naar succes in de 7e Divisie!